Zoek resultaat
357 resultaten (waarvan 101 in buurgemeenten) voor: ' in Utrecht' (Wis filter)
Abram Bow. Een liedjesschrijver die het publiek raakt. Wil je liedjes schrijven of een songwriter worden? Heb je band- assistentie nodig van een multi-instrumentalist met stage ervaring? Ben je op zoek naar instrumentele .....
Abram Bow
Abram Bow. Een liedjesschrijver die het publiek raakt. Wil je liedjes schrijven of een songwriter worden? Heb je band- assistentie nodig van een multi-instrumentalist met stage ervaring? Ben je op zoek naar instrumentele .....
Abram Bow. Een liedjesschrijver die het publiek raakt.
Wil je liedjes schrijven of een songwriter worden?
Heb je band- assistentie nodig van een multi-instrumentalist met stage ervaring?
Ben je op zoek naar instrumentele oriëntatie, goede stemontwikkeling en positieve begeleiding?
Laat het mij weten!
Enthousiast help ik graag met structuur, tekst, contrast,
melodie en andere aspecten van het genre (zoals performance).
Op verzoek daag ik je uit een kort verhaal te schrijven,
composities uit te werken en creativiteit te prikkelen.
Uiteraard is een proefles altijd mogelijk.
Alvast dank voor je interesse.
Groetjes,
AbramDisciplines
- Acteren
- Bandcoaching
- Compositie
- Gitaar (Akoestisch)
- Instrumentale Oriëntatie
- Schrijven
- Songwriting
- Zang / Zangcoaching
Doelgroepen
- Voortgezet onderwijs
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Zorginstellingen
- Primair onderwijs
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Amateurverenigingen/Koren
- Senioren 68+ jaar
- Voor/Na/Buiten schoolse opvang
- Volwassenen 22+ jaar
- Bedrijfsleven
- Mensen met een lichamelijke/geestelijke beperking
Actief in de volgende gemeenten
- Bunnik
- Utrecht
- Utrechtse Heuvelrug
- Zeist
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Schilderen uit je hart, kleuren hebben een betekenis en zijn verbonden met een emotie. Een manier van schilderen met grote kwast en palletmesjes waarbij je de vrijheid voelt om te uiten .....
annemarie rijkse kunstanne
Schilderen uit je hart, kleuren hebben een betekenis en zijn verbonden met een emotie. Een manier van schilderen met grote kwast en palletmesjes waarbij je de vrijheid voelt om te uiten .....
Schilderen uit je hart, kleuren hebben een betekenis en zijn verbonden met een emotie. Een manier van schilderen met grote kwast en palletmesjes waarbij je de vrijheid voelt om te uiten en dat op papier/doek te vertalen. Hierbij is geen schilderervaring nodig. We werken op schildersezels of aan tafel. Er is tevens voldoende ruimte om uitleg te krijgen over de kleuren en de schildering.
Thema: Alles mag, niets moet.”
Deze manier van schilderen is ook erg nuttig om te doen met kinderen die lastiger mee komen in het ‘reguliere’ stramien.”Disciplines
Doelgroepen
- Voor/Na/Buiten schoolse opvang
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Primair onderwijs
- Kinderen van 4 t/m 7 jaar
- Bedrijfsleven
- Senioren 68+ jaar
- Zorginstellingen
- Volwassenen 22+ jaar
Actief in de volgende gemeenten
- Amstelveen
- Bussum
- Hilversum
- Huizen
- Naarden
- Utrecht
- Weesp
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Ik ben schilder, heb een academische opleiding en een didactische bijscholing gevolgd. Ik heb een lange ervaring als schilder docent op verschillende centra voor amateurkunst, ook ben ik als docent verbonden .....
Karin Boers Kleurrijk
Ik ben schilder, heb een academische opleiding en een didactische bijscholing gevolgd. Ik heb een lange ervaring als schilder docent op verschillende centra voor amateurkunst, ook ben ik als docent verbonden .....
Ik ben schilder, heb een academische opleiding en een didactische bijscholing gevolgd. Ik heb een lange ervaring als schilder docent op verschillende centra voor amateurkunst, ook ben ik als docent verbonden aan Kunst Centraal en Art en Sofie waarvoor ik schilderworkshops op basisscholen geef.Naast de cursussen die ik geef, organiseer ik ook elk jaar een schilderweek op locatie.
In mijn lessen vind ik het leggen van een goede basis belangrijk. Tekenen, kleurenleer, kennis van kunststromingen, technieken. Voordat je "vrij "kunt werken moet je eerst e.a. in je vingers hebben. Natuurlijk is plezier in het werk het allerbelangrijkste!
Ik werk zelf vaak in een serie, waarbij het landschap uit mijn eigen omgeving het onderwerp is. Ook ga ik regelmatig naar de kust om te werken.De traditionele Hollandse landschappen inspireren mij nog steeds, ik probeer daar een eigentijdse vorm aan te geven.Disciplines
Doelgroepen
- Zorginstellingen
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Voor/Na/Buiten schoolse opvang
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Primair onderwijs
- Bedrijfsleven
- Volwassenen 22+ jaar
Actief in de volgende gemeenten
- Amersfoort
- Culemborg
- Houten
- Utrecht
- Utrechtse Heuvelrug
- Wijk bij Duurstede
- 0343 576840 06 48066053
- http://www.karinboers.nl
- http://www.kiesjedocent.nl/docentprofiel/karin-boers
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Michiel Koperdraat is coach voor orkesten en bands, en ook individuele musici kunnen bij hem terecht voor coaching op elk muziekgebied waar nog 'werk aan de winkel' is. Een band of (volks-)muziekgroep .....
Michiel Koperdraat
Michiel Koperdraat is coach voor orkesten en bands, en ook individuele musici kunnen bij hem terecht voor coaching op elk muziekgebied waar nog 'werk aan de winkel' is. Een band of (volks-)muziekgroep .....
Michiel Koperdraat is coach voor orkesten en bands, en ook individuele musici kunnen bij hem terecht voor coaching op elk muziekgebied waar nog 'werk aan de winkel' is.
Een band of (volks-)muziekgroep wil bijvoorbeeld meer lijn krijgen in zaken als arrangement en improvisatie, of zoekt naar meer inhoud of naar een betere en professionelere vorm van presenteren.
"Ondanks alle energie en inzet van onze orkestleden laat het resultaat nog veel te wensen over; het loopt niet echt lekker, het rammelt her en der, en we krijgen de arrangementen maar niet goed op orde".
Als deze veelgehoorde klacht bij musici van een orkest of band aan de orde is, dan is dat een goed teken! Dan is er namelijk zicht op het eigen presteren en men ziet dat dit niet overeenkomt met de ambities die de groep zichzelf heeft gesteld. En dat is gelijk het begin van de oplossing van deze ongewenste situatie. Een muzikaal coach (die van buiten de gelederen komt), kan dan veel voor zo'n groep betekenen!
Het goed presteren van een orkest tijdens repetities, optredens of concerten is afhankelijk van veel factoren. Inzet en een goed repertoire zijn meestal niet voldoende. Allerlei specifieke 'problemen' kunnen een repetitie of optreden verstoren. Des te meer vervelend als er verwachtingen zijn, of als er opnames gemaakt gaan worden. Hoe voorkom je in zo'n situatie dat de zaken anders lopen dan je wilt? En wat te doen aan het verschijnsel 'podiumvrees'?
Een van de uitgangspunten van Michiel Koperdraats groeps-coaching is de individuele benadering van de orkest/bandleden. Dit is gebaseerd op zijn overtuiging dat een orkest voornamelijk kan groeien in professionaliteit als er individueel stappen worden gezet. Deze individuele aanpak maakt ook dat musici hun eigen muzikale vuur (terug)vinden waardoor het repeteren (individueel en in band/orkest) intensiever en leuker wordt.
Ook de presentatie van een groep is belangrijk. De muzikale presentatie, de individuele presentatie en de groepspresentatie, ook tussen de muziek door, kunnen aan bod komen. Hier laten groepen vaak veel liggen.
Michiel Koperdraat bekijkt de groep vanuit verschillende standpunten (zoals die van de musicus, het publiek, de boeker) en doet suggesties. Dan kunnen er indien gewenst trainingen volgen. Met een dag werken kom je overigens al een heel eind!
Michiel Koperdraat was bassist, gitarist, toetsenist, componist en arrangeur in allerlei bands en muziektheaterproducties. Hij was musicus/componist/arrangeur bij muziektheatergroep ‘Werk in Uitvoering’ in Groningen en werkte mee aan 6 theaterproducties en een Gouden-Kalf-genomineerde film (waarvoor hij composities schreef en arrangementen maakte). Hij deed veel studiowerk, o.a. naar aanleiding van de productie van cd's en van soundtracks van tv-producties van NOS-EBU, VARA en IKON. Hij was bassist in een musical van Seth Gaaikema en Bob Zimmerman. Daarnaast maakte hij jaren deel uit van het orkest 'Hot Liquid', dat (in de studio en op de bühne) enkel werkte met instant composing, jam-sessions en soundscapes.
De laatste 20 jaar jaar heeft hij zich tevens zeer gespecialiseerd in niet-westerse toonsoorten en ritmes en modale wijze van improviseren, zoals die gebruikelijk zijn in de landen rond de Middellandse zee. In deze periode gaf hij veel workshops en coachte hij volks- en wereldmuziekgroepen.
Hij heeft dus inmiddels met allerlei orkesten gewerkt, van verschillende pluimage, en is in staat alle musici te coachen, ongeacht welk instrument ze bespelen. Als multi-instrumentalist heeft hij ruime ervaring met zang, en vele snaar-, strijk-, blaas-, percussie-instrumenten en drums.Disciplines
- Algemene Muzikale Vorming (AMV)
- Arrangeren
- Bandcoaching
- Basgitaar
- Compositie
- Contrabas
- Drums / Percussie
- Ensemblecoaching
- Fotografie
- Gitaar (Akoestisch)
- Gitaar (Elektrisch)
- Improvisatie
- Jazzworkshops
- Keyboard
- Klarinet
- Luisteren
- Luit
- Mindfulness
- Muziektheorie
- Muziektherapie
- Orkest
- Popworkshops
- Presentatietechniek
- Producties
- Ritme
- Solfège
- Studiotechniek
- Synthesizer
- Zang / Zangcoaching
Doelgroepen
- Volwassenen 22+ jaar
- Bedrijfsleven
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Amateurverenigingen/Koren
- Voortgezet onderwijs
Actief in de volgende gemeenten
- Aa en Hunze
- Alkmaar
- Amsterdam
- Apeldoorn
- Arnhem
- Assen
- Coevorden
- Delft
- Den Haag
- Emmen
- Groningen
- Heerenveen
- Leeuwarden
- Nijmegen
- Rotterdam
- Tynaarlo
- Utrecht
- Zwolle
- 0592 544833
- http://www.anokato.nl/coaching.htm
- http://www.kiesjedocent.nl/docentprofiel/michiel-koperdraat
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Mijn grote liefde voor zingen begon op jonge leeftijd. Al snel, na mijn studie, ontwikkelde zich op natuurlijke wijze ook een grote liefde voor lesgeven. In 2010 ben ik begonnen met .....
Petra P C Ellenbroek Petra Ellenbroek
Mijn grote liefde voor zingen begon op jonge leeftijd. Al snel, na mijn studie, ontwikkelde zich op natuurlijke wijze ook een grote liefde voor lesgeven. In 2010 ben ik begonnen met .....
Mijn grote liefde voor zingen begon op jonge leeftijd. Al snel, na mijn studie, ontwikkelde zich op natuurlijke wijze ook een grote liefde voor lesgeven. In 2010 ben ik begonnen met mijn eigen zangpraktijk.
Ik geef zangles in de zangtechnieken E.V.T.S, Lichtenberg methode en het Universal Voice System.
De opleidingen die ik heb afgerond zijn;
Bachelor Musical Theater
Master of Music,
Universal Voice Master
Universal Voice Teacher
Het doel voor mij als zangdocent is jou vertrouwen en vrijheid mee te geven.
Ik geef zangles in stijlen als Pop, Rock, Soul, R&B, Jazz, Musical, Kleinkunst en Klassiek etc.
Momenteel werk ik aan nieuw repertoire met gitarist Andrés G.B. https://andresgbmusic.com/
In mijn vrije tijd luister ik graag naar Soul, Blues, Jazz, Pop en Rock.
Meer informatie over werkwijze, tarieven, achtergrond; www.petraellenbroek.nl/Disciplines
Doelgroepen
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Bedrijfsleven
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Voortgezet onderwijs
- Volwassenen 22+ jaar
Actief in de volgende gemeenten
- Den Haag
- Utrecht
- 0641429549
- http://www.petraellenbroek.nl
- http://universavoice.nl/stemcoaches/petra-ellenbroek/
- https://koo.nl/blog/author/docent132-2/?gclid=Cj0KCQjwrJ7nBRD5ARIsAATMxsuTEfrKPLPX1TVGDx5MsxkJosT_7YS4rshgOinTaZ0_eJV3K5_3caAaAkTLEALw_wcB
- http://www.kiesjedocent.nl/docentprofiel/petra-p-c-ellenbroek
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Orgeldocent voor de beginnende en de gevorderde amateur, zowel literatuurspel als kerkelijk orgelspel.
Bas Groenewoud
Orgeldocent voor de beginnende en de gevorderde amateur, zowel literatuurspel als kerkelijk orgelspel.
Orgeldocent voor de beginnende en de gevorderde amateur, zowel literatuurspel als kerkelijk orgelspel.Disciplines
Doelgroepen
- Volwassenen 22+ jaar
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Amateurverenigingen/Koren
- Senioren 68+ jaar
Actief in de volgende gemeenten
- Utrecht
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
••• Ontdek jouw gloeiende crea-draadjes met schaar, lijm, foto's & papier! ••• Collages maken is kijken, ontdekken en experimenteren met kleur, compositie, vorm, perspectief. Voor het maken van collages heb je nodig: .....
Isabelle Zumbrink Gloeidraadjes
••• Ontdek jouw gloeiende crea-draadjes met schaar, lijm, foto's & papier! ••• Collages maken is kijken, ontdekken en experimenteren met kleur, compositie, vorm, perspectief. Voor het maken van collages heb je nodig: .....
••• Ontdek jouw gloeiende crea-draadjes met schaar, lijm, foto's & papier! •••
Collages maken is kijken, ontdekken en experimenteren met kleur, compositie, vorm, perspectief. Voor het maken van collages heb je nodig: een tikkeltje gekheid, lef om te mixen, kijken door een regenboogbril en aandacht hebben voor het onverwachte. Ook jij kan dit leren, in mijn workshops!
Wil jij dus jouw eigen te gekke en über-creatieve collages leren maken? Gaaf als illustratie bij jouw eigen blogs of andere media, het (her)ontdekken en uiten van je creativiteit of gewoon omdat je ‘t mooi vind voor in je huis. Doe mee in één van mijn workshops! >>
Groet,
Isabelle Zumbrink || collagiste, mensfotografe & kunstdocentDisciplines
Doelgroepen
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Volwassenen 22+ jaar
Actief in de volgende gemeenten
- Utrecht
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Ik help je om een verhaal of een roman te maken van echt gebeurd. Van autobio naar fictie dus. Een verhaal is iets anders dan het echte leven. Als je opschrijft .....
Marjon Sarneel is o.a. verbonden aan:Marjon Sarneel Marjon Sarneel Schrijfcursussen
Ik help je om een verhaal of een roman te maken van echt gebeurd. Van autobio naar fictie dus. Een verhaal is iets anders dan het echte leven. Als je opschrijft .....
Marjon Sarneel is o.a. verbonden aan:Ik help je om een verhaal of een roman te maken van echt gebeurd. Van autobio naar fictie dus. Een verhaal is iets anders dan het echte leven. Als je opschrijft wat je meemaakt, heb je een dagboek. Een goed verhaal heeft meer nodig. Daarvoor moet je iets weten over opbouw, dialoog en spanning.
Zelf verzon ik al verhaaltjes voordat ik kon lezen of schrijven en dat bleef mijn passie. Omdat ik het schrijversvak goed wilde leren, volgde ik vanaf begin jaren negentig allerlei cursussen, trainingen en workshops. In 2006 studeerde ik af aan Schrijversvakschool Amsterdam.
Met mijn semi-autobiografische roman Maidentrip won ik de PZC publieksprijs en ik ontving een nominatie van Hogeschool van Amsterdam voor Beste Debutant van het Jaar. Op dit moment werk ik aan een roman die speelt op de ijzergieterij van mijn grootvader.
Ik ben gefascineerd door de combinatie fictie en waar gebeurd. Die biedt zoveel mogelijkheden. Afhankelijk van jouw wens kun je in je verhalen heel dicht bij de waarheid blijven of slechts elementen uit je leven gebruiken.
Sinds 1999 ontwikkel en geef ik schrijftrainingen en –cursussen in Zeeland. Na 15 jaar lesgeven op locatie heb ik in 2014 Online Schrijfschool Marjon Sarneel (OSMS) opgericht. Tot mijn verrassing ontdekte ik dat ik mijn cursisten online veel meer kan geven. De cursussen zitten vol lesvideo's, oefenmateriaal en opdrachten. Dagelijks ontvang ik uitgewerkte huiswerkopdrachten in mijn mailbox. Met veel plezier geef ik feedback en help zo mijn cursisten overal in het land verder.
De cursussen van OSMS staan in een online leeromgeving. Je krijgt geen lessen toegezonden. Na aanmelding krijg je een inlogcode en een wachtwoord waarmee je 24/7 naar jouw training toe kunt.
Maandelijks of wekelijks –afhankelijk van het soort cursus – krijg je een mailtje waarin staat dat je toegang hebt tot de volgende module of les.
Als je eenmaal toegang hebt, blijven de lessen voor jou beschikbaar. Je kunt ze zo vaak bekijken als je wilt.
Nieuwsgierig geworden? Ga naar de website. Je vindt er volop informatie. Online les betekent: je schrijfcoach naast je aan tafel op het moment dat jij dat wiltDisciplines
Doelgroepen
- Volwassenen 22+ jaar
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Senioren 68+ jaar
- Mensen met een lichamelijke/geestelijke beperking
Actief in de volgende gemeenten
- Amsterdam
- Assen
- Den Haag
- Groningen
- Leeuwarden
- Maastricht
- Middelburg
- Rotterdam
- s-Hertogenbosch
- Terneuzen
- Utrecht
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Alle groepen 1 t/m 8 in het (speciaal) onderwijs kunnen onder en na schooltijd van muziekpret (Melde van Dijk) muziekles krijgen. Met veel plezier en ontdekkingslust gaan de kinderen spelenderwijs aan .....
Melde van Dijk Muziekpret
Alle groepen 1 t/m 8 in het (speciaal) onderwijs kunnen onder en na schooltijd van muziekpret (Melde van Dijk) muziekles krijgen. Met veel plezier en ontdekkingslust gaan de kinderen spelenderwijs aan .....
Alle groepen 1 t/m 8 in het (speciaal) onderwijs kunnen onder en na schooltijd van muziekpret (Melde van Dijk) muziekles krijgen. Met veel plezier en ontdekkingslust gaan de kinderen spelenderwijs aan de gang met zingen, bewegen op muziek en spelen op instrumenten (klein percussie, klankstaven, xylofoons, djembé, boomwhackers, en soms ook keyboard). Bij de allerjongsten staat het muziek maken in het teken van een speciaal thema of verhaal. Regelmatig komen er kleine verkleedstukken (bijv. doktersjas, sjaal, paraplu, koksmuts, piratenspullen), knuffels of platen in de muziekles.
Bij de midden en bovenbouw gaan we lekker aan de slag met popmuziek, rappen, boomwhackers en drumstokken en emmers.
Na schooltijd kunnen er cursussen of workshops op maat aangeboden worden!Disciplines
Doelgroepen
- Voor/Na/Buiten schoolse opvang
- Kinderen van 4 t/m 7 jaar
- Primair onderwijs
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Volwassenen 22+ jaar
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Mensen met een lichamelijke/geestelijke beperking
Actief in de volgende gemeenten
- Utrecht
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
De Sirena Pianoschool! Drie docenten en een kleine honderd leerlingen. Sirena geeft meer dan pianolessen alleen: Samenspelen met bekende gastmusici Masterclasses Kamermuziekdagen .....
Petr Karlicek Sirena Pianoschool Utrecht
De Sirena Pianoschool! Drie docenten en een kleine honderd leerlingen. Sirena geeft meer dan pianolessen alleen: Samenspelen met bekende gastmusici Masterclasses Kamermuziekdagen .....
De Sirena Pianoschool! Drie docenten en een kleine honderd leerlingen. Sirena geeft meer dan pianolessen alleen:
Samenspelen met bekende gastmusici
Masterclasses
Kamermuziekdagen
Begeleiding van dans, film, musical en meer.....
De docenten zijn pianisten die een ruime podiumervaring combineren met een passie voor lesgeven op elk niveau. Uit ervaring weten zij dat uit het hart spelen voorafgaat aan techniek en discipline. De lessen zijn individueel.Disciplines
Doelgroepen
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Senioren 68+ jaar
- Volwassenen 22+ jaar
Actief in de volgende gemeenten
- Utrecht
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Als ervaren viooldocente heb ik 21 jaar ervaring met vioolles geven; waaronder een aantal jaar aan 2 conservatoria en 3 muziekscholen. Ik geef les aan studenten van alle leeftijden op alle .....
Ayca Roel MTGMuziek
Als ervaren viooldocente heb ik 21 jaar ervaring met vioolles geven; waaronder een aantal jaar aan 2 conservatoria en 3 muziekscholen. Ik geef les aan studenten van alle leeftijden op alle .....
Als ervaren viooldocente heb ik 21 jaar ervaring met vioolles geven; waaronder een aantal jaar aan 2 conservatoria en 3 muziekscholen. Ik geef les aan studenten van alle leeftijden op alle niveaus; alle kinderen en volwassenen zijn dus welkom. De studenten worden niet alleen door de viool begeleid maar ook op de piano; zo word elke variatie geleerd van het samen spelen. De kosten bedragen €30,- per les; de lestijd is 1 uur en de leslocatie is in mijn praktijk te Utrecht. Mail of bel mij gerust voor informatie of een afspraak:
Ayca Roel
MTGMuziek
Prof. Kohnstammstraat 34
3555 WH Utrecht
tel. 030-2430558
mob. 06-40512714
http://www.mtgmuziek.nl
info@mtgmuziek.nlDisciplines
Doelgroepen
- Kinderen van 4 t/m 7 jaar
- Senioren 68+ jaar
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Volwassenen 22+ jaar
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
Actief in de volgende gemeenten
- Utrecht
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Geef les volgens 'zingen vanuit de adembeweging', zoals ik dat geleerd heb bij Margreet Honig. Zangers van ieder niveau, die zingen als geploeter ervaren, en bij wie de adem niet .....
Hetty Gehring Het Zangatelier
Geef les volgens 'zingen vanuit de adembeweging', zoals ik dat geleerd heb bij Margreet Honig. Zangers van ieder niveau, die zingen als geploeter ervaren, en bij wie de adem niet .....
Geef les volgens 'zingen vanuit de adembeweging', zoals ik dat geleerd heb bij Margreet Honig. Zangers van ieder niveau, die zingen als geploeter ervaren, en bij wie de adem niet goed stroomt, kunnen bij mij terecht. Ben gespecialiseerd in het oplossen van problemen rond ademsteun, en heb twee seizoenen lang online Ademtips verstuurd aan zangers, waarover binnenkort een boekje verschijnt. Ben in 2012 geïnterviewd in dagblad Trouw, het artikel is te lezen via mijn website.
Dit jaar heb ik samen met een team Het Stemlokaal opgericht, een vocaal open podium in Utrecht, waar zangers 10 minuten de tijd krijgen hun lied te performen, (bijna) alle stijlen zijn welkom. Lees meer via: www.stemlokaalutrecht.nlDisciplines
Doelgroepen
- Volwassenen 22+ jaar
Actief in de volgende gemeenten
- Utrecht
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Heb je al lang de wens om cello te leren spelen? Speel je al cello, heb je geen les meer, maar wil je je techniek weer eens ophalen? Of is je .....
Elske Tinbergen
Heb je al lang de wens om cello te leren spelen? Speel je al cello, heb je geen les meer, maar wil je je techniek weer eens ophalen? Of is je .....
Heb je al lang de wens om cello te leren spelen? Speel je al cello, heb je geen les meer, maar wil je je techniek weer eens ophalen? Of is je techniek wel goed, maar wil je graag mooier spelen? Wil je hulp bij het instuderen van moeilijke orkestpartijen? Of wil je juist alleen maar Bach suites spelen?
Dan moet je zeker verder lezen!
Al meer dan 15 jaar geef ik met veel plezier les aan cellisten in de leeftijd van 8 tot 80, op alle niveaus, van totale beginner tot professional.
Voor het allereerste begin heb ik mijn eigen methode ontwikkeld, aangezien, naar mijn mening, alle bestaande methodes in het begin veel te snel gaan. Het is geweldig om mensen de beginselen van het cellospel aan te leren, en te zien hoe iemand langzaam aan steeds meer gaat kunnen en dus echt muziek kan gaan maken.
Ik vind het een uitdaging om iemand die een technisch probleem heeft, te helpen dit op te lossen. Soms ligt een oplossing heel erg voor de hand, soms moeten er verschillende manieren uitgeprobeerd worden.
Tijdens mijn lessen maak ik gebruik van verschillende methodes. Ik kies uiteindelijk een bepaalde methode uit afhankelijk van het voortraject van de leerling en zijn/haar interesses.
In de lessen speel ik vaak een tweede stem bij voordrachtstukken, zodat leerlingen leren samen te spelen. Echter, vanaf een bepaald niveau moedig ik het samenspelen met anderen aan, bv. met een pianist of in een orkest.
Tijdens de lessen werken we aan een goede, ontspannen houding, techniek en klankvorming; en vanaf een bepaald niveau werken we ook aan het zelfstandig leren maken van vingerzettingen en streken, repertoire- en stijlkennis, en zo nu en dan aan muziektheorie.
Ik probeer niet alle oplossingen voor te kauwen, maar door het stellen van vragen, leerlingen zelf te laten ontdekken wat ze anders zouden kunnen doen. Zo leren ze goed luisteren naar wat ze doen, en kunnen ze zich thuis zelf verder helpen in de tijd tot de volgende les.
Techniek vind ik een heel belangrijk onderdeel van het cellospelen, maar uiteindelijk is het slechts een hulpmiddel om de muziek tot klinken te brengen.
En voor diegenen die graag wat meer over barokinterpretatie willen weten, geef ik ook lessen barokcello. Dit kan tot in zekere mate op een moderne cello. Wil je echt alles voelen, dan is een barokcello en dito stok onontbeerlijk.
Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact met me op voor een (gratis) proefles
Biografie:
Elske Tinbergen studeerde cello bij Ran Varon en barokcello bij Viola de Hoog, Jaap ter Linden en Lucia Swarts. Tevens specialiseerde zij zich aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag in het bespelen van de 5-snarige violoncello piccolo. Masterclasses volgde zij bij Anner Bijlsma.
Elske maakte een aantal jaren deel uit van het European Union Baroque Orchestra. Met Les Musiciens du Louvre o.l.v. Marc Minkowski speelde zij o.a. in de Nederlandse Opera productie van Händel's 'Giulio Cesare', en zij werkte in hetzelfde orkest mee aan de CD-opname 'Rameau: une symphonie imaginaire', die een Edison 2006 heeft gewonnen.
Kamermuziek maakt Elske o.a. in duo Tinbergen/Boysen (hun debuut-cd met muziek uit de Nederlanden verscheen in 2012), het barokensemble Giardino Musicale, en La Barca Leyden (de cd 'Music at the court of Jülich-Berg' won een Gouden Label 2012). Tevens speelt zij in Musica Poetica en the Northern Consort. Met Ensemble l'Esprit Musical was zij prijswinnaar op het Internationale Van Wassenaer Concours.
In de pers wordt haar spel beschreven als: "intrigerend", "trefzeker" en "alert", en wordt haar solospel "ijzersterk" genoemd. De Nederlandse componist Daan Manneke noemde haar weergave van zijn 'Tombeau pour Ton de Leeuw' "betoverend" (2015).
Elske is als part-time promovenda verbonden aan de Academie der Kunsten van de Universiteit Leiden, waar zij onder leiding van Professor Ton Koopman onderzoek doet naar de Nederlandse cello in de 17de en 18de eeuw.
Elske heeft een passie voor lesgeven in zowel cello als barokcello. Voor de Vereniging Huismuziek geeft zij regelmatig cursussen ensemblespel en barokinterpretatie. Daarnaast is Elske gastdocente voor historische documentatie aan het Utrechts Conservatorium.Disciplines
Doelgroepen
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Amateurverenigingen/Koren
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Senioren 68+ jaar
- Volwassenen 22+ jaar
Actief in de volgende gemeenten
- Utrecht
- 0610604785
- http://www.elsketinbergen.nl
- http://www.cellolesinutrecht.nl
- http://www.kiesjedocent.nl/docentprofiel/elske-tinbergen
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Mijn naam is Bart Noorman. Ik ben zelf trompettist en kan trompettisten en andere blazers helpen met leren noten lezen, instrumentbeheersing en het leren kennen van uiteenlopende stijlen. Ik heb ter .....
Bart Noorman Virtual Music School / Privé lespraktijk voor improvisatie, notenlezen, adem e.d.
Mijn naam is Bart Noorman. Ik ben zelf trompettist en kan trompettisten en andere blazers helpen met leren noten lezen, instrumentbeheersing en het leren kennen van uiteenlopende stijlen. Ik heb ter .....
Mijn naam is Bart Noorman. Ik ben zelf trompettist en kan trompettisten en andere blazers helpen met leren noten lezen, instrumentbeheersing en het leren kennen van uiteenlopende stijlen. Ik heb ter ondersteuning handige softwarepakketten ontwikkeld (www.virtualmusicschool.org) boordevol materiaal om alle denkbare verbindingen tussen noot, greep en klank te oefenen. Veel uitleg zit in filmpjes, zodat er in de les vooral aandacht besteed kan worden aan het spelen zelf. Toonvorming en adem bijvoorbeeld zijn typisch zaken die je níet uit een boekje of een filmpje leert. Ik heb zelf een boeiende en rijke weg afgelegd op dit gebied, en deel dat graag met anderen. Ik heb ervaring in jazz, salsa, pop en klassiek, ben al 35 jaar actief in bands, en heb daar ook veel les in gegeven. Tot slot vind ik het leuk om iedereen die zich met improviseren wil bezighouden op weg te helpen, op welk instrument dan ook.Disciplines
Doelgroepen
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Volwassenen 22+ jaar
Actief in de volgende gemeenten
- Amstelveen
- Amsterdam
- Hilversum
- Ouder-Amstel
- Utrecht
- 0206974595
- http://info@ bartnoorman.com en www.virtualmusicschool.org
- http://www.kiesjedocent.nl/docentprofiel/bart-noorman
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
Mijn naam is Rudi Pinas, Psycholoog en kunstenaar. Ik maak geometrische kunst die geïnspireerd is op de Tembe. Tembe is algemene benaming voor houtsnijwerk en schilderkunst. De Tembe wordt beoefend in .....
Rudi Pinas Pinas Art & Design
Mijn naam is Rudi Pinas, Psycholoog en kunstenaar. Ik maak geometrische kunst die geïnspireerd is op de Tembe. Tembe is algemene benaming voor houtsnijwerk en schilderkunst. De Tembe wordt beoefend in .....
Mijn naam is Rudi Pinas, Psycholoog en kunstenaar. Ik maak geometrische kunst die geïnspireerd is op de Tembe. Tembe is algemene benaming voor houtsnijwerk en schilderkunst. De Tembe wordt beoefend in Suriname door de Marrons. Marrons zijn nakomelingen van mensen die ten tijde van de slavernij hun vrijheid in het oerwoud verkozen boven de mensenonterende omstandigheden op de plantages aan de kust. Ik ben zelf een Marron. De voorouders van de Marrons hebben in de binnenlanden van Suriname hun eigen samenlevingen naar Afrikaanse modellen opgebouwd (Marronage). De Marrons zijn een achtergestelde groep in Suriname. Wat kunst en cultuur aangaat is de Marrongemeenschap uitermate interessant.
In de hoedanigheid van Marronkunstenaar en psycholoog geef ik workshops aan groepen, scholen en bedrijven. Mijn workshops combineer ik met lezingen waarin ik vertel over kunst en cultuur van de Marrons. Mijn doel is om kennis over te dragen over de Marrons, hun kunst en cultuur, opdat ze meer bekendheid krijgen in Nederland.Disciplines
Doelgroepen
- Voortgezet onderwijs
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Bedrijfsleven
- Primair onderwijs
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Zorginstellingen
- Senioren 68+ jaar
- Voor/Na/Buiten schoolse opvang
- Volwassenen 22+ jaar
- Mensen met een lichamelijke/geestelijke beperking
Actief in de volgende gemeenten
- Utrecht
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren
De lessen, cursussen en workshops hebben altijd een open karakter. De belangrijkste motivatie van de docent is het toegankelijk en eenvoudig maken van de teken en schilderkunst. Natuurlijk zijn er mensen .....
Alexander Smith Studio Iskander
De lessen, cursussen en workshops hebben altijd een open karakter. De belangrijkste motivatie van de docent is het toegankelijk en eenvoudig maken van de teken en schilderkunst. Natuurlijk zijn er mensen .....
De lessen, cursussen en workshops hebben altijd een open karakter. De belangrijkste motivatie van de docent is het toegankelijk en eenvoudig maken van de teken en schilderkunst.
Natuurlijk zijn er mensen met een gave voor tekenen en schilderen maar iedereen draagt de mogelijkheid in zich om zichzelf hierin te verbazen en werkelijk leren te tekenen en te schilderen.
De docent zal je stap voor stap begeleiden, motiveren en soms uitdagen tot het nemen van nieuwe stappen om zo tot vernieuwende inzichten te komen.
Tijdens de lessen wordt de aandacht zo besteed dat men ruimte creëert om het eigen concept, het eigen werk en alle aanverwante stukken, zo te gaan zien dat deze kunnen groeien, ontwikkelen en uitbloeien tot prachtige werken. Daarnaast is er veel mogelijk op het gebied van specialiseren.
Lessen kunnen gevolgd worden op locatie of in de studio in Arnhem.
Omdat de docent een brede kennis en ervaring heeft is het voor vrijwel iedereen mogelijk om lessen te komen volgen. Of het nu fijn schilderen is, alla prima, kwasten of abstract, men wordt altijd op plezierige en professionele wijze begeleid.
De docent is een kunstschilder in hart en nieren. Hij heeft een grote passie voor het vak maar ook voor het doorgeven van zijn kennis. Naast 2 opleidingen te hebben gevolgd besteed hij nog steeds ruime tijd aan het ontdekken en aanleren van andere technieken of methodes. Schilderen is in principe een vak waar je niet uitgeleerd hoeft te zijn. Maar wat voor de docent vooral belangrijk is gebleken is het eenvoudig houden van de verschillende facetten van het schilderen. daarom blijft hij zoeken naar manieren om de lessen zo te brengen dat het voor iedereen toegankelijk is.
Studio Iskander is de naam waaronder Alexander Smith zijn werk naar buiten brengt.
Sinds 2005 werden de cursus en workshop daar ook onder gebracht.
Alexander Smith is een kunstschilder met een hart voor ambacht en techniek. het leerproces is volgend hem nooit voorbij.
In zijn eigen werk is de techniek glazeren voor lange tijd zijn specialisatie geweest. Hierin weten veel cursisten hem te vinden en zijn deze dan ook geboeid door de techniek.
Het glazeren is een arbeidsintensief proces dat werkt met een voorop gezet open stappenplan. omdat men moet weten waar men "heen" wil met het schilderij is het van belang te weten welke stappen gezet moeten worden. uiteindelijk zullen tientallen transparante lagen gebruikt worden om tot het gewenste resultaat te komen.
sinds enkele jaren is echter zijn eigen schilderstijl losser geworden. het verlangen begon weer op te laaien om directer te schilderen, dicht bij het aanwezige moment en gebruikmakend van de ingevingen die ter plekke aan komen waaien. Hiervoor is hij sinds 2014 begonnen met het maken van diverse studies.
uiteindelijk is Alexander een schilder die open staat voor alle uitingsvormen. hoewel hij momenteel geen abstract werk maakt heeft hij zich hierin in het verleden enkele jaren verdiept. het was de manier van waarop de menselijk energiestroom één wordt met de verf, die hem zeer aansprak binnen het abstract werken.
Binnen de lessen, cursus en workshops wil Alexander het liefst alle potenties en mogelijkheden van de cursist naar boven halen. Door ze te motiveren en uit te dagen tot het doen van oefeningen in kijken en tekenen met houtskool, kwast en paletmes oefeningen kan er ruimte ontstaan voor het vrijer voelen binnen het schildersproces. uiteindelijk is het de bedoeling dat men zich niet meer laat leiden door de innerlijke schaduw van twijfel maar alle schildersmomenten leert zien als directe uitingen van het zelf dat niet gebonden is.Disciplines
Doelgroepen
- Voortgezet onderwijs
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Bedrijfsleven
- Primair onderwijs
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Amateurverenigingen/Koren
- Senioren 68+ jaar
- Voor/Na/Buiten schoolse opvang
- Volwassenen 22+ jaar
Actief in de volgende gemeenten
- Apeldoorn
- Arnhem
- Ede
- Eindhoven
- Nijmegen
- s-Hertogenbosch
- Utrecht
- Utrechtse Heuvelrug
- Veenendaal
- Wageningen
- 0620223351
- http://www.schildercursusarnhem.nl
- http://www.alexandersmith.nl
- http://www.kiesjedocent.nl/docentprofiel/alexander-smith
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren